Hej derude, jeg er ved at lave et projekt om Afhængighed af computerspil og jeg ville gerne vide hvor mange af jer der er afhængige eller hvad i mener om det...
Wow er helt bestemt et onlinespil der skaber afhængighed, men om det kun er hos mennesker der har en hang til at blive afhængige og ikke helt evner til at styre den afhængighed kan ikke udelukkes.
Spillet har mange positive sider:
Er man ensom og har behov for et sjovt og enormt spændende spil, som tilbyder en online kontakt til resten af verden, gode venskaber evt livspartner, en verden hvor selv den mest umulige og ligegylde person kan være dages helt eller heltinde, er World of Warcraft super og absolut det bedste online multiplayerspil i år 2011.
.......men Bliver man afhængig...( her snakker jeg om..at man tilvælger WOW..og bevidst fravælger omverden)...og har man en "real life" kæreste, børn mand/hustru kan det koste ...den spilleafhængige og dennes familie dyrt.
Jeg vil på det stærkeste...anbefale..mennesker med hang til afhængighedsdannelse..til at spille et andet spil---hvis de ikke ønsker at skabe problemer i deres tætte netværk:)
Altså, jeg synes ikke selv jeg er "afhængig" af computerspil.. Men det er meget rart at hvis man keder sig eller, man ikke har noget at lave kan vende om til et computerspil og fordrive mange timer med det..
Må dog nok indrømme jeg har været afhængig af WoW i lang tid, men jeg kan sagtens gå nogen dage uden at spille det overhovedet, hvis det er jeg har andre ting at lave..
En god idé, gå ind på google, der kan du lave sådan nogen gratis spørgeskemaer, lav sådan et, og smid et link her i debatten, så kan folk jo svare på det :)
Fandme ja, jeg er afhængig. Jeg er sku ikke den "sejeste" person i virkeligheden, så det er sku ikke fordi jeg har så mange venner. Jeg føler at ved at spille WoW har jeg lige pludselig venner, folk som er ligeglad hvordan man ser ud, men som kan lide en for den man er. Derfor synes jeg at wow er min erstatning for virkelige venner, selv om det ikke er det samme.
Hvilket klassetrin snakker vi om her. Jeg vil mene der er mange aspekter af netop dette emne, men det afhænger jo lidt af hvilket klassetrin som er målgruppen for dit projekt.
Det er umuligt for mig at blive afhængig, tro mig har prøvet det. Bliver nemlig hurtig træt af tingene. Kan ikke sidde særlig lang tid foran en computer, før mine øjne lukkes automatisk, og mine hænder falder i søvn "trist". Så jeg får aldrig spillet særlig meget. Lige når jeg får noget nyt gaming materiale bruger jeg flere timer i træk på det. Der går bare ikke særlig lang tid før jeg begynder at kede mig og så laver noget andet. Det samme med Wow, men nogen gange fanger jeg også den der sjove periode, hvor jeg kan sidde flere timer og lave quest efter quest uden vand og mad :p
Redigeret: Onsdag d. 17. november 2010 - kl. 16:40