Jeg sad og tænkte, som jeg jo så tit gør, over hvad der er den bedste VoIP.
Kom til at tænke på det da jeg sad i et ICC 10 med guilden i fredags og vi kørte med Skype. Jeg spurgte en officer hvorfor vi brugte skype da vi havde en Ventrilo Server. Han svarede at det var fordi Skype's lykvalitet var bedst.
Jeg ville bare høre jeres mening om de forskellige VoIP og hvilke i kender.
Jeg selv kender og bruger Ventrilo og Skype.
Jeg kender TeamSpeam, men har aldrig brugt det.
For dem som ikke ved hvad VoIP betyder: Voice over IP.
Ventrilo's GSM Codec er det mest populære fordi at hvis vælger det codec med højest kvalitet, så har du faktisk en kvalitet der er bedre end dem på mobil telefonerne.
Det er et codec som normalt ikke er valgt. Der er normalt valgt et ringere codec som standard på diverse VT servere - men skype slår på ingen måde ventrilo i kvalitet. Det tager mere på din forbindelse også.
Eyal har ret.. Ventrilo er klart at foretrække. Det trækker mindre på din forbindelse, og du kan med nogle af de bedre codec få en klart bedre lydkvalitet. Dog er det kun nogle bestemte, som fungerer med Mac, hvilket jeg ikke lige kan huske.
Det er et codec som normalt ikke er valgt. Der er normalt valgt et ringere codec som standard på diverse VT servere - men skype slår på ingen måde ventrilo i kvalitet. Det tager mere på din forbindelse også.