*Tilbage
Gaming.dk - Let's Play!

Log ind

Bruger
Kodeord
Husk
» Opret profil
» Glemt kodeord?

Information

For at få det fulde udbytte af WoW.Gaming.dk, kræver det at du har oprettet en bruger.

Det tager ikke mere end 2-3 min. og er selvfølgelig gratis.

Support

Server Informationer

ikon

Public WoW Ventrillo

IP: vt.gaming.dk
Port: 4000
Pass: wow

Sponsor: Gamelaunch ApS
ikon

#MMO.Gaming.dk

Net: irc.quakenet.org
Port: 6667

Seneste GAME indlæg

World of Warcraft Tjek det hér!(3)
World of Warcraft bedste combo(1)
World of Warcraft Teame op? - ...(4)
Guilds Procenter i Blodet ...(0)
Guilds Semper Danica ...(3)
Guilds [A] Dominance @ RC ...(1)
World of Warcraft MMR reset(0)
World of Warcraft Sådan bliver du en ...(1)
Class Prot warrior(2)
World of Warcraft Bedste Warlock PVE ...(5)
World of Warcraft Hvor spiller du?(31)
Guilds søger nogle på ...(0)
World of Warcraft Patch 4.3 - News(1)
World of Warcraft Sådan bliver du en ...(4)
World of Warcraft Bedste Tank Class ...(2)

Seneste NON-GAME indlæg

Offtopic Ang. Skribenter ...(0)
Offtopic Gaming for the Cure(0)
Offtopic Interview vedr. WoW(0)
Offtopic S: World of ...(0)
Offtopic WoW og Mac computer(1)
Offtopic Hjælp! : Efter ...(0)
Offtopic Er siden her død?(5)
Offtopic Vind steelseries ...(2)
Offtopic Søger admin fra ...(7)
Offtopic Reklamer - ...(0)

Reklamer

Classes » Paladin

Sidste indlæg

Pala Protection TANKING

Hey WOWGDK :D

Jeg har pt. en lvl 45 Protection pala, med prot spec.

Da jeg efter den seneste store patch kun lvler i dungeons (hvor jeg tanker) vil jeg stille dette spørgsmål:
Hvilke buffs skal jeg selv tage på, og hvilke skal jeg give andre?
Hvilken spell rotation er bedst til AoE pulling?
Og hvilke stats skal jeg gå mest efter :)

Og lige til sidst, så går jeg efter det her spec her http://www.wowhead.com/?talent#sZV0tAbugGsIufdxfM
Er det fornuftig nok til en non-questing tank? :D

Tusind tak på forhånd

-Jacob
Flere |
rawKz Tirsdag d. 29. december 2009, kl. 13:50
Server: Shadowsong
Sakskam (A)
rawKz
Tirsdag d. 29. december 2009, kl. 13:50
1
Sry for stavefejl

Og besvar gerne her :)
Sakskam (A)
Sparky
Torsdag d. 31. december 2009, kl. 02:19
2
Hey dude! Jeg er selv lige begyndt som lvl 80 protection paladin. Her er link til hvad jeg bruger af specc :
http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Azjol-Nerub&cn=Sparkepants&gn=Eat+the+Dirt

Med hensyn til pulling og rotation vil jeg lige slå fast, at jeg ikke mener, at der er én god rotation. Selv fik jeg den her video linket da jeg spurgte efter rotation:
http://www.youtube.com/watch?v=17gYjce4P7E

Der er ikke det helt store i tanking som paladin. Jeg smider bare alt hvad jeg har, så snart jeg kan. Så holder man sgu fin aggro, så længe man husker Righteous Fury. :)

Sådan som jeg tanker, smid alt hvad jeg har, sådan fungere det fint, både i HC's og raids. :) Der er selvfølgelig ting som at smide Avenging shield, så du er sikker på at den rammer casteren, men for mig sker det bare helt af sig selv, det sørger jeg for, uden selv at "vide det" :p

Med hensyn til Buffs, så ha' altid BoS på dig selv, for at få de 3% mindre dmg, kings kan ikke betale sig. Ellers smider jeg BoM på alle Rogues, Hunters, Death Knights og enhancement shamans. Kings på alle de andre, med mindre de selvfølig selv spørger efter BoW, eller noget andet.

Som low lvl tank skal du bare have HP nok til at kunne ta' nogen slag. Men i lvl 80 er dodge virkelig nice at have. Paary er også fedt (men som en mate sagde til mig; "Så skal man betale repair på våben") Så dodge og parry er cool i lvl 80. Block kommer helt af sig selv, og er bestemt ikke noget jeg vil råde dig til at gå efter. :)
Jeg er Sparkedragt! :D
rawKz
Torsdag d. 31. december 2009, kl. 13:38
3
Tusind tak mate! Virkelig god feedback, skal kigge på det!

Og godt nytår ;)
Sakskam (A)
rawKz
Fredag d. 1. januar 2010, kl. 15:02
4
Og btw min nuværende rotation er (til AoE pulls):

Hand of Reconing (Taunter 1 target, så løber resten af mobsne også hen til mig)

Consecration (AoE dmg)

JoL (På det skulld target, +de mobs der kan heale. Spammer bare JoM på alle mobs indtil de er døde)

Rotation (Bosses):

Hand of Reconing

Consecration

Exorcism

JoL

Buffs (Til mig selv):

Seal of Wisdom

Blessing of Sanctuary

Righteous Fury

Retribution aura (Hvorfor det og ikke Devotion aura? Fordi at Retri aura skader 37 holy dmg hver gang de slår på mig, og med righteous fury på, så kan jeg ikke miste aggro)

Det var så min Rotation og buffs meget dårligt formuleret :) Håber i kan komme med nogle forbedringer til det ;)

Redigeret: Fredag d. 1. januar 2010 - kl. 15:03
Sakskam (A)
Sparky
Fredag d. 1. januar 2010, kl. 20:18
5
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at spamme JoM? Går ud fra at du mener JoL :)

Seal of Wisdom hører, imo, ingen steder hjemme. Jeg ved ikke om du har lært Divine Plea? Hvis du ikke har, så bare fortset som du gør nu.
Divine Plea giver dig 25% af din maximum mana over 14sec, og som protection refresher du den hver gang du slår.
-Det er klart bedre med Seal of Command til flere targets, da du rammer 3targets hver gang du fyrer en single target spell af, JoL og Shield of Righteousness.

Devotion Aura for at tage mindre dmg! That's the way uh-hu uh-hu I like it!
Retri Aura'en giver dig ikke mere threat hvis du mister et mob, slår de på dine medspillere giver de jo også de 37holy dmg. Det vil jeg klart ikke anbefale.

Specc, rotation og buffs er forskelligt fra paladin til paladin. Jeg synes selv at de virker meget som en vane- eller smagsag. Det kommer an på hvad du har det bedst med. Jeg vil dog klart råde dig til at prøve de forskellige muligheder af. Man kan nemt gå hen og blive overrasket over noget der lyder lidt spøjst. :)

Godt Nytår :)

rawKz
Fredag d. 1. januar 2010, kl. 21:07
6
Hey again :D

Har ikke lært Divine Plea endnu, får det først i lvl 71 :D

Okay, eftersom du anbefaler SoC så vil jeg da lige respecce til dit spec :) (auch 20g pist væk :D)

Og mht. devotion aura har du nok ret :)

Mange mange tak for hjælpen mate!

Og ja, jeg mente JoL :)

Redigeret: Fredag d. 1. januar 2010 - kl. 21:39
Sakskam (A)
Sparky
Lørdag d. 2. januar 2010, kl. 16:06
7
Np's dude :)

Bare husk, at det ikke altid er godt at kopiere andres specs, bare fordi de er gode tanks. Som jeg skrev før har paladin tanking meget med smag og vaner at gøre. :) S
GL med det.
rawKz
Lørdag d. 2. januar 2010, kl. 17:42
8
Ty :)

Men eftersom jeg læste efter hvad SoC gjorde, måtte jeg bare have det :)

Så erstatter jeg det bare med SoW i lvl 71 hvor jeg får Divine Plea :)
Sakskam (A)
eyal | Gaming.dk
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 02:02
9
hey rawKz.

Det endelige protection build skal se således ud:

http://eu.wowarmory.com/talent-calc.xml?cid=2&tal=000000000000000000000000005500513520310232133331232150230000200000000000000000

Du skal IKKE bruge SoC.
Yamatsu @ Emeriss
Sparky
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 06:23
10
Undskyld. men er du fuck'd up retaderet? :) - Sorry, men C'mon..

Du kan da ikke bare sige at et specc skal se ud som du bedst kan li' det? :) Divine Sacrifice? Hvad vil du med den? Blessing of Sacrifice er fin, og de er jo ikke engang brugbare hvis du tager aggro.

Paladin tanking er, som skrevet efterhånden mange gange, en smags og vane sag. Et specc er ikke det bedste, man kan bruge utallige kombinationer og bare fordi du måske spiller med det der, så er det ikke bedre end alle andres. Jeg kan godt gå i detaljer, men det undlader jeg.

Er du virkelig admin her inde? For det der var et virkeligt dårligt svar til en der gerne vil have hjælp.
eyal | Gaming.dk
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 10:46
11
Der er mange specs der er gode, men stiller en paladin op i en raiding guild og vil tanke med SoC - vil han få besked på at finde en anden guild.

Mere i detaljer vil jeg ikke gå.

Og pas på tonen - selvom du ligger ud med en undskyldning går den ikke herinde.

Så kan du synes som du vil, men det ændrer ikke på den generelle raiding holdning til det spec - der er ikke mange afvigelser fra det.

Og han vil kunne pulle en god sjats mobs når han levelér med det, og ikke have nogen problemer i instances med at holde aggro fra diverse alts.
Yamatsu @ Emeriss
Sparky
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 12:51
12
SoC er jo kun ment til trash, SoV på alle bosser. Evt. de helt store adds.

Jeg ved godt, at jeg ikke nå skrive som jeg gjorde - sorry,

Jeg siger som jeg vil, for sådan fungere det ikke hvor jeg spiller. Størstedelen af paladin tanks har Ikke Dive Sacrifice eller dens Improve.

Den generelle raiding holding er vidst ikke den samme. :>
Redigeret: Søndag d. 3. januar 2010 - kl. 12:51
eyal | Gaming.dk
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 14:50
13
Tjek diverse top raiding guilds. De bruger den i mange hardmodes.

Og SoC giver ikke lige så meget holy damage som SoR, så man bruger SoR på trash også, da den vil give mest threat.

På bosser skifter du mellem SoV og SoR for at få mest threat.

Last resort:
http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Kazzak&n=Svartie&group=2

Paragon:
http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Lightning%27s+Blade&n=Lazeil&group=2

etc.
Redigeret: Søndag d. 3. januar 2010 - kl. 14:56
Yamatsu @ Emeriss
Sparky
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 15:45
14
Hvis du kun bruger SoV og SoR og det stadig ikke det vilde specc du har der. Hvis du kun bruger de to er det da en klar fordel, at bruge 5 points i holy for at improve?

Jeg er stadigvæk på Divine Sacrifice, hvorfor vil du have den? Ja, du kan smide den hvis de andre tager skade, men hvis du bare holder aggro i stedet? Så behøver du den jo ikke.

Jeg har hele tiden kaldt det en smags og vanesag. Jeg tror ikke på at bare fordi nogle main raiders på en server bruger et specc er det det bedste.
eyal | Gaming.dk
Søndag d. 3. januar 2010, kl. 17:56
15
Du må tro hvad du vil, og jeg har ingen steder skrevet at man kun bruger SoV og SoR - Det er bare de 2 seals kombineret med alle de andre ting de bruger, for at du kan få højest tps.

Hvis du vil vide mere om hvorfor man burde tage Divine Sacrifice, så søg på wowhead - der er nogle nørder der har skrevet lange artikler om dets brug - og den er ethvert raids guldbarn.

Jeg har selv flere server first achivements - så jeg har selv været med i racet om hardmodes.
Yamatsu @ Emeriss
Eathuz | Gaming.dk
Lørdag d. 9. januar 2010, kl. 17:19
21
En hurtig forklaring: Dit raid tager mega meget skade, du er OT, og kan nemt holdes oppe, du har 1-2 healers dedikeret til dig, de resterende 23 mand har 2 healers dedikeret. Hvis du smækker den op, så kan du redde trælse situationer, da du sammen med Divine Protection (eller hvad den hedder, den der Shield Wall-agtige ting) kan tage en del af raidets damage. Jeg tanker selv for sjov, og jeg er dog ikke enig med eyal helt. SoC er faktisk et helt legalt seal, så længe du ikke er så godt gearet, for så vil SoV ikke gøre så stor threat. Men når dit gear bliver bedre, så skal du skifte til SoR og SoV.
rawKz
Mandag d. 4. januar 2010, kl. 14:17
16
Skal lige have styr på de der forkortelser ;)

SoV = ?
SoR = ?

Dette er første gang jeg har spillet en pala, så har ingen idé om noget som helst :)
Sakskam (A)
eyal | Gaming.dk
Tirsdag d. 5. januar 2010, kl. 12:46
17
Du får lige hele turen så ;)

BoK/Kings: Blessing of Kings
BoL/Light: Blessing of Light
BoM/Might: Blessing of Might
BoP: Blessing of Protection
BoS/Salv: Blessing of Salvation
BoW/Wis: Blessing of Wisdom
DI: Divine Intervention
DS: Divine Shield
FoL: Flash of Light
HL: Holy Light
HoJ: Hammer of Justice
HoW: Hammer of Wrath
LoH: Lay on Hands
Pally: Paladin
Prot: Protection talent tree
Ret: Retribution talent tree
SoB: Seal of Blood
SoC: Seal of Command
SoL: Seal of Light
SoR: Seal of Righteousness
SotC: Seal of the Crusader
SoV: Seal of Vengeance
SoW: Seal of Wisdom
Redigeret: Tirsdag d. 5. januar 2010 - kl. 12:50
Yamatsu @ Emeriss
rawKz
Onsdag d. 6. januar 2010, kl. 15:12
19
Ty mate, skal jeg gemme :P
Sakskam (A)
Jackson
Onsdag d. 6. januar 2010, kl. 02:08
18
Jeg må ærlig talt indrømme at jeg aldrig set har tanket med SOC eller set nogle der har. Jeg startede som Prot Pala tank i lvl 70, og jeg kan simpelthen ikke huske hva seals jeg brugte, men da jeg kom i lvl 80, brugte jeg Divine Plea med SOV, og det burde også være rimlig standard. Jeg undre mig normalt over folk der tanker med SOW, og spørger dem da også omkring det, og svarerne er normalt bare mana issues, og jeg plejer at forklarer dem teknikken bag Divine Plea, men det jeg vil frem til er, at det skulle være en selvfølge at bruge SOV eller SOR, og bestemt hvis du ikke er expertise capped, og har glyphed SOV, så lægger man jo næsten op til den.
Sparky
Onsdag d. 6. januar 2010, kl. 17:51
20
Hør nu, måden jeg tanker på nu virker fint. Jeg vil ikke disses på nogen måde for at bruge andre spells end jer andre, for de virker. Jeg forklarede bare hvordan jeg gjorde og at det virker fint. Jeg ved at der er mange forskellige speccs og jeg vil ikke, lige meget hvor meget i mener noget om et specc, acceptere at ens specc skulle være bedre end andens.
Jeg har holdt på hele vejen igennem af paladin tanking er en smags og vanesag.
Jeg har prøvet mange forskellige combo's, og jeg synes den her virker bedst for mig.
Jeg ved godt hvordan Divine Plea virker. :)

Der sidder sikkert nogle kloge hoveder derude og mener at det er latterligt, men jeg holder på mit. :)
Eathuz | Gaming.dk
Lørdag d. 9. januar 2010, kl. 17:22
22
Jeg vil så sige, at specs aldrig er 100% smag og behag. Hvis en resto shaman kom i mit guild (min main er resto shaman) og sagde, at han havde speccet på en bestemt måde, fordi han mente haste var overvurderet og at crit og spellpower var vejen frem, så ville jeg henvise ham til diverse theorycrafting sider, og hvis han ikke ændrer det, så får han sparket.

Vi er ikke vildt hårde i vores guild, men man skal yde sit bedste, hvor man kan, ingen grund til at gå med middelmådige specs.

Jeg disser på ingen måde dig, og det gør ingen af de andre heller, vi prøver bare at åbne dine øjne for andre (og bedre) muligheder.
Sparky
Søndag d. 10. januar 2010, kl. 17:48
23
Jeg kan godt følge dig i hvad du skriver, men jeg har prøvet mange speccs efter hånden og jeg synes det virker fint som det gør. Jeg tror ikke på at der er bedre muligheder, så kommer det også an på rotation og alt andet.
Det er jo heller ikke fedt hvis vi alle bare render rundt og kopiere de bedste bare fordi deres virker for dem.

Det er ligesom normal gaming.dk - Folk vil have de "pro's" CFG for at ramme bedre.
Jeg tror ikke på at "pro" paladin tanks specc ville gøre det bedre for mig.
Eathuz | Gaming.dk
Søndag d. 10. januar 2010, kl. 17:56
24
Der er ofte en grund til at en bestemt rotation bliver brugt af "pros", fordi den både i teori og praksis overgår andre rotations
Sparky
Mandag d. 11. januar 2010, kl. 00:53
25
Jamen de spiller med folk på deres eget lvl.
Jeg har ingen steder brug for at efterligne de "pro" - De dps'er jeg spiller med puller ikke nær så meget threat som dem "pro'en" spiller med :) ?

Når den tid kommer, hvis den gør, hvor jeg skal bruge anderledes rotation eller helt andet specc, så tror jeg nok at jeg skal opdage det og udvikle på det :)
Som tingene står nu er det jeg har fint. Jeg kan li' det sådan.
jabeni
Torsdag d. 14. januar 2010, kl. 13:02
26
Hi guys,
det var sgu en lang interessant dialog for en nybegyndende pala som mig(lvl 25). Forsøger at ruste mig til at kunne være tank ved at vælge de rette talents osv... Har endnu ikke "turde" melde mig som tank i en Dungeon, men efter jeres mange gode råd vil jeg nu tage springet:O)

Et enkelt ?: hvad står dpm og dps for?

:o))))

Sparky
Torsdag d. 14. januar 2010, kl. 15:41
27
DPS = damage per second - Skade i sekundet :D

Dpm har jeg ikke set før? :S Damage per minute? Lolz
jabeni
Torsdag d. 14. januar 2010, kl. 21:03
28
tak:o)

Synes at ha læst nogensteds at Paladin er bedst med våben med low dps? Er det korrekt? Faktisk two-handed low dps våben?

:O)))))
Eathuz | Gaming.dk
Fredag d. 15. januar 2010, kl. 05:10
29
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Defias+Brotherhood&cn=Eathuz

Dette er min paladin, som jeg leger lidt med en gang imellem. Det skal siges, at det ikke er det korrekte spec (ikke helt korrekte spec), og at man burde gå efter det eyal linkede.

Dog kan du få en fornemmelse af, hvilke slags items du skal gå efter. I starten er det ikke så vigtigt, hvad du har af stats, blot du har nogle af dem. Vi kan snakke mere specifikt når du nærmer dig level 60 og 70. Men indtil videre skal du bare have noget stamina, et skjold og et et-hånds våben.
knz
Lørdag d. 16. januar 2010, kl. 17:18
30
For retribution paladins?

High weapon dmg er altid win, men står du og skal vælge mellem 2 våben med samme weapon dmg og den ene har en speed på 3.4 og den anden på 3.6, så vinder den langsomste,. :)

Kan ikke helt huske hvorfor, men kan huske at have læst noget theorycrafting om det på elitistjerks.com på et tidspunkt :)

Om den samme regl gælder for Protection paladins ved jeg ikke,. :)
Redigeret: Lørdag d. 16. januar 2010 - kl. 17:19
jabeni
Onsdag d. 20. januar 2010, kl. 21:33
31
Tak. Jeg tror faktisk, at det var for retri pala - nu hvor du skriver det....

Anyways, så har jeg en del ? eller måske undren... Jeg har nu entret som tank i 5-6 dungeons - og jeg får fandme meget skæld ud!! Jeg havde forventet det, da jeg lige er startet med WOW og det er min første character(lvl 27) - men jeg synes jeg får skæld ud for ting, som det ikke er nemt at vide, selvom jeg læser min medfølgende bog. Ja jeg kan google, men det er sgu svært at google et problem som man ikke ved er der, ikk?? SÅ nu skyder jeg fra hoften, og håber at få kastet lys over nogle af mine problemer!!!

Skal man pulle flest mulige mobs afgangen?
Hvis jeg tanker, skal de der dmg så hitte det samme target?
Når jeg har sat mine talenter i protection, kan jeg så ikke enter i dungeons som dmg? (enterede som tank, men en anden ville dette, så jeg tænkte, jeg kunne gøre lidt dmg - det faldt ikke i god jord!!selvfølgelig uden righteous fury))

Handler det bare om som tank at spunse derud af, og ikke tage hensyn til den der har brug for at spise, drikke osv? Når jeg "venter" på nogle, er der ofte andre der begynder at tanke.......

Skal jeg ikke samle drops op, når jeg tanker? Deler jeg automatisk med drops de andre samler op? Hvis jeg har quests items, skal jeg vel selv samle dem?

OG så til ? omkring drops.... Jeg er ved at få styr på, hvad det egentlig er jeg selv har brug for som prot. pala - nogle gange for jeg vildt skæld ud for at tage et drop(armor eller weapon), fordi nogle åbentbart ikke mener jeg har brug for det!! Var i et party, hvor ligemeget hvad jeg tog, så var det bare galt!!! Turde fandme ikke tage et neck piece, som jeg ingen har af, fordi jeg ikke viste om det var cloth eller leather og dermed noget jeg ikke kunne bruge..... brrrrr det var ingen god oplevelse....

Hvordan tanker jeg godt? Altså helt praktisk ned til mine moves osv..... afstand til de andre, holde aggro osv...????

Py det var mange ? fra en noget frustreret pala :o(
Tak for gode råd:o)
Kan ikke lige helt huske hvilke buffs jeg tanker med, det ka jeg lige vende tilbage om:O)
jabeni
Onsdag d. 20. januar 2010, kl. 21:59
32
Hej igen,

Tanker med :
SoJ (har det eller SoR)
Consecration
BoW (mana issue)
Retribution aura (har det eller devoti. aura)
Righteous fury
Hand of recokning
JoL, JoW, hammer of justice

hmmm make sense??
;o))))))
Doomsteak
Onsdag d. 3. februar 2010, kl. 11:48
33
Reroll druid feral tank!
Jeg bliver tit spurgt om min rotation hvor jeg siger "Bind Maul til, Mangle, Lacerate og Swipe" fra random keys fra 1-3, og begynd at faceroll dit tastatur. Hvis din TPS dropper, så begynd at hamre dit hovede istedet for at rulle det =)

<- Works for me ^^
eyal | Gaming.dk
Torsdag d. 4. februar 2010, kl. 20:49
34
Det er pinligt men sandt.
Yamatsu @ Emeriss

Deltag i debatten

Det kræves at du er logget ind, før du kan skrive en kommentar..
Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!
© COMWAYS I/S 2010 | Regler - Gaming.dk - CODGaming.dk | Webmaster RSS Feeds 
2.02298116684